söndag 22 maj 2011

You give me headache

Försöker multitaska mellan att skriva min dansuppsats, läsa artiklar till engelskan, plugga psykologi, och dricka mig pigg på kaffe.. Ekorrarna och fåglarna som bosatt sig i vårt träd precis utanför balkongen gör det omöjligt för mig att göra något utav det. Antingen så har ekorrarna sex, eller så sjunger fåglarna i oerhört falska toner. Ni ger mig huvudvärk på bakfylle-nivå...

Var på Synapse igår med Karin. Ett dansuppträdande som lärarna på skolan har koreograferat. Eleverna var så fruktansvärt duktiga, och man inser verkligen vilken tur man har att ha så erfarna och inspirerande lärare på skolan. Fick alla dansklasser jag ville ha inför höstterminen som tur var. Balett, modern, och koreografi. Längtar såå! Ska även läsa political science i sommar, och i höst blir det mina dansklasser, engelska, antropologi, och filosofi. Ska bli kul med nya lärare, klasser, och termin!

Skypade med Mamma, Carro, Jörgen, och Andreas förut.. Kort sammanfattning: Carro kan flytande Holländska och har skaffat en pojkvän vars namn jag inte kan uttala, Jörgen ska ge mig ett flak Corona för varje mvg jag får denna terminen, Andreas är för skoltrött för balen, och Mamma har bakat rabarberpaj. Det ända spännande som hänt i Ulricehamn var att någon skjutit en golfboll rakt genom rutan i deras hus.. det kallar jag action på hög nivå. Antar att man behöver skaffa sig en hjälm för att våga vistas där hemma. Var så kul att kunna prata med alla, och det gjorde saknaden lite mindre jobbig. Är dock inte alls nöjd med att mamma tänker placera mig i ett skafferi under min tid hemma i Ulricehamn, där hon påstår att jag ska sova..   

Imorgon börjar jag min physical therapy hos doktorn. Om det inte är bättre efter en månads terapi var han lite konfunderad över vad vi ska göra åt min helvetes höft.. Känns inte som medicinerna hjälper längre.. Kanske för jag sväljer ner dom med Corona? Det är okej att dricka när finals närmar sig. Don't judge me. Sista utvägen kanske är att jag får byta ut skiten mot en höft gjord av titanium som min balettlärare? Hur coolt hade inte det varit.  

Miss u, puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar